Monday

terkandas

alahai weh...cite ni bagi pengjaran betul aa kat aku,,,sedih,,,,dah kul bape dah ni...org len habis keja dah..pakai merengkot kat umah da,,,da la ujan....klau arr mmmmm,...huh...ppeerrrhhh...
camni citenye,,,lam ati ku ter detik tadi..."dah abis dah time keje",..tadi aku dah kuaq dah pack semua barang..tanpa pikir panjang...tanpa menoleh keblakang lagi..aku nekad,,,berbekalkan semangat kental...aku menghidupkan enjin motor aku yang aku beli cash hasil dari titik peluh aku sendiri yg memerah otak utk bodek bapak aku agar adiahkan aku mtor tu kat aku ,,,hhhiiii...
setelah masuk kali ke 4 mencuba...vvvvrrrrroooooommmm..perrrrhhh...idup gak motor aku tu,,,,ape nak jadi,jadi,,,aku nak balik,,,ku memulakan perjalanan dgn masukan gear yg pertama,,,,dgn kawalan kelajuan berkadaran dibawah 20km/j.aku teruskan perjalanan dgn gear 2 dan 3.huh..sempat jgk elak lopak aiii...belun nak cecah final gear iaitu yg ke 4..tetiba aku nampak kelibat kete yang sememangnya blh buat aku gerun,terpegun per wa cakap lu,,,bukan sebarangan org bleh makeup kete camtu..letak plekat yg sememangnya khas..ku amati bebetulll...wa..pacuan 4 tayar..nanti2,,bia aku tgk jam kat handpon..(jam tgn tak penah ade..)..aik...baru 4.30pm...aarrrgggghh sah.... aku kena patah balik p opis...pengarah aku datang plak ngan bapak punya pengarah dari kl...ape keje la mai time2 ni,,,,.bagai sorg risikan dalam misi yg penting dengan peralatan2 yg agak canggih hak milik sepenuhnya LKIM...aku bergegas patah balik p dok kat dimana mula2 cite ini di sinopsiskan,,,,ok,,buka lattop,,sambung alatan yg patut...perrrhhh sempat..relax zam relax...ok2 da nak mai dah,,,camera ready..??..mic..??.3..2..1...action...
asyik je aku buat keje,,,,mcm tak perasan je dah dekat time balik...dgn muke tanpa makeup...aku perlu..terkejut.."oh..tuan..".aku sambut pengarah aku tu...die pun tah buat2 heran je kot smbil bertanya.."awk tak habis keje ke..??"..huh lega cmfirm die tak perasan aku td,...mengikut perkeliling yg dikeliarkan,,,mesti ade tujuan...ahhh kate dah,,,,datang bagi arahan baru,...sambl2 nak tgk pekeje de yg tekun ni...alahai...ujan aa plak kat lua tu,,mcm lebat je aku nampak...
baru 5mnit je...dup dap kat jntung aku pun tak stabil lagi...die nak blah dah...aduuusss,,,takpe aa nek kete,,,bleh aa redah slumber je,,,...aku ni nek mtor ala2 racing nye mtor...nak redah camne...tula...tadi pagi dah terlintas dah,nak nek kete ke nek motor datang keje,,,cuaca pagi td pun bleh tahan kepulan htam dilangit mendung tu,,,lantas aku amik keputusan drastik,,,aku nek motor je,,,cepat cikit,,,bleh nyelit..lagipun lau betul2 aku pkir panjang,,,klu nak naik kete...aku nak bedal kete sape,,aku bukannya ade kete pun,,motor tu je dari memula aku sampai kat cni...mak aiii...koi 6.58 dah,,,aku kat opis lagi ni...nampaknye redah je aa,,,lau esok or akn2 datang..aku masih ade new post...maknenye lattop aku tak rosak arr..nak redah ujan ni,....
apepun...lakonan aku td mmg mantap...
tawakal je zam...adios,.,,,

No comments: