Tuesday

TENGGIRI.....



  • tanggal 22/10/2008..sepertimana yg ditetapkan oleh hukum alam dan termaktub dlm kalender..jatuh pada hari rabu..kul 6am lbh kurang aa..berkobar2 aku pgi tu..nak gi mancing beb...tengah laut nun...sperti biasa rutin ku lau bgn tdo...kesat ape yg patut kat mata ngn mulut ni...ah taknak aa cite..so..pendekkan cite..aku trus p pangkalan dimana ade beberapa lagi individu yg bakal turut serta dlm aktiviti mncabar ni...destnasi yg dirancang adalah boay 2(nama penanda bagi laluan kapal dagang di perairan air malaysia)..k..tepat kul 8...kami sudah terhoyong hayang di tgh laut tu...destinasi yg ditetapkan tlah kmi temui..ha ape lagi...kluakan snjata a..aku biasa je..pakai ikan temenung ja..(lam buku gitau nama ikan tu kembung)..ade yg paka udang sbagai umpan..plupppp...umpan aku dah tenggelam...satu per 1 kail berumpan tenggelam..aarrrhhh..blum sampai 10mnit kail dipacak dah mengena...sekor jenahak berjaya ditewaskan oleh mael..member aku..aik..dah 5 6 kali org sentak naik ikan...aku plak asyik sentak tambah umpan je..



  • lbih sejam terombang ambing..aku pun dah berkali menyentak ikan jenahak n kerapu..tetiba slah 1 kail disentap laju beb...haha..mangsa sebenar dah mengena...perhhh...

No comments: